PRVNÍ DOJEM NIKDY NEDOSTANE DRUHOU ŠANCI....ANEB JAK PRODAT ZA CO NEJVÝHODNĚJŠÍCH PODMÍNEK
Prodáváte svou nemovitost? Podali jste inzerát, oslovili vás desítky realitních kanceláří a prodej stále nesměřuje k vysněnému výsledku ve formě prodeje? Profesionálové používají při cestě k tomuto cíli službu zvanou home staging.
Co to vlastně znamená home staging?
Home staging je úzce specializovaná služba, která podporuje prodej či pronájem nemovitostí. Jde o profesionální přípravu nemovitostí na nafocení a osobní prezentaci kupujícímu. Prezentace klade důraz na uspořádaný prostor, který nechá vyniknout pozitivům a potenciálu nabízené nemovitosti. Po zásahu stagera by měl být prostor co nejpřitažlivější podobně jako hotelový pokoj, tedy čistý, světlý, prostorný a s minimem nábytku, zbavený veškerých přebytečných věcí, s barevně sladěnými doplňky. Především by měla vyniknout jeho funkčnost a velikost.
Důraz je kladen na odosobnění – odstranění osobních věcí prodávajícího zejména fotografie rodiny, dětských malůvek, osobní kosmetiky a čistících prostředků - pro lepší představu nového domova pro kupujícího.
Realitní makléř nebo profesionál tzv. stager vám v co nejkratším čase a za co nejnižší investici, ideálně zcela zdarma, připraví interiér a exteriér nabízené nemovitosti. Investovat čas i trochu peněz do přípravy nemovitosti se určitě vyplatí.
Atraktivní fotografie je základ
Vždyť právě podle ní posuzujeme nabídku. Internetová prezentace je důležitá a má velkou sílu, ne-li rozhodující. Z internetu přichází 50 % všech potenciálních kupujících na naše nabídky. Současný zákazník je mnohem vzdělanější a náročnější. Už nestačí nemovitost umístit do nabídky, ale zaujmout! Nemáte moc prostředků a hlavně času k tomu, jak přesvědčit poptávajícího, aby „rozkliknul“ právě tu vaši nemovitost. Proto ANO, dobré úvodní foto prodává.
Home staging pomáhá vytěžit maximum ze stávajícího vybavení a uspořádání nemovitosti s cílem vytvořit co nejpřesvědčivější prezentaci pro potenciální kupce. Úprava se týká jak celé nemovitosti, tak jednotlivých místností včetně koupelny a technického zázemí. Postele překryjí slušivé plédy s barevně sladěnými polštáři. Koupelnu prosvětlí pár vonných svíček, barevné ručníky sladěné s okolním interiérem. Místnosti oživí květiny, koberce, závěsy. Úklid nemovitosti je základ celého kouzla, bez kterého by další snažení zcela ztrácelo smysl. Ano, úklidu není nikdy dost a je základní podmínkou i pro staging nemovitosti, ale tak jednoduché to není. Home stager především vhodně zvolenými úpravami nemovitosti a dovybavením o doplňky mění prostor pro komunikaci mezi nemovitostí a zájemcem. Správně zvolenou barevností a uspořádáním nábytku připravuje prostředí přívětivé pro návštěvníka.
Staging se týká i exteriéru nemovitosti, ať už je to zahrada či prostor před domem. Zajištění posečení trávy, odstranění spadaného listí, odvoz nepořádku do sběrného dvoru a v neposlední řadě i stěhovací služby. I do exteriéru lze instalovat dekorativní předměty, zasadit pár barevných květin či keřů a oživit atmosféru nemovitosti pro potenciální zájemce.
Home staging se týká nejenom internetové či tištěné prezentace, ale celkové prezentace na prodej včetně prohlídek s potenciálními zájemci. Mnohé překvapí, že vedle uklizeného a upraveného interiéru hraje neméně důležitou roli i vůně. Ta by kupující neměla odradit. Pozor si tedy dávejte na její intenzitu. Koupě nemovitosti je emocionální záležitostí. Kupující se bude vždy cítit lépe v prostředí, kde je vyvětráno a příjemně voní svíčka či čerstvě namletá káva, než v nevětrané místnosti, kde jste před půl hodinou uvařili guláš.
To vše v celkovém důsledku ovlivňuje zájem o nabízenou nemovitost ruku v ruce s ochotou za danou nemovitost zaplatit požadovanou či dokonce cenu.